Adres: ulica Piłsudskiego 105, 50-085 Wrocław, Współrzędne 51.098333 17.037222
Godziny otwarcia dworca: Całodobowo
Dworzec Wrocław Główny położony jest w centrum miasta i stanowi dogodny węzeł komunikacyjny. W pobliżu dworca znajduje się dworzec autobusowy, wrocławski Rynek, kino, park wodny a także galerie handlowe i liczne hotele.
Komunikacja miejska:
- tramwaje: 0L, 0P, 2, 5, 8, 9, 11, 15, 31, 32;
- autobusy: K, N, 109, 110, 112, 113, 114, 120, 122, 125, 145, 146, 325, 602, 612, ;
- dojazd na lotnisko: autobus 106 (z ulicy Dworcowej) oraz Wro Airport Express (z dworca autobusowego);
- autobusy nocne: 240, 241, 243, 245, 246, 247, 249, 250, 251, 253, 255, 257, 259.
Szczegółowy rozkład jazdy komunikacji miejskiej jest dostępny na stronie: www.wroclaw.pl/rozklady-jazdy, natomiast rozkład shuttle bus www.airport.wroclaw.pl/en/passager/getting-here/by-bus/
Parking
Dworzec Wrocław Główny Dworzec Wrocław Główny zapewnia dostęp do parkingu podziemnego i naziemnego. Więcej informacji
Postój taksówek znajduje się na placu przed dworcem od ulicy Piłsudskiego (na parkingu przy budynku Poczty).
Stacje ładowania PKP Mobility są płatne 1,25zł/kWh lub 1zł/kWh z kodem Bilkom (przy zakupie biletów). Szczegóły: https://pkp.pl/pl/dworce/pkpmobility/stacje-ladowania
PKP Intercity:
Na dworcu są zlokalizowane kasy biletowe PKP IC (kasy nr 1-5 w holu) oraz Centrum Obsługi Klienta, czynne codziennie w godzinach). Kasy znajdują się w holu głównym dworca. sprawdź godziny otwarcia
Koleje Dolnośląskie:
Na dworcu są zlokalizowane kasy Kolei Dolnośląskich (kasy 6-7 w holu) oraz Biuro Obsługi Klienta (8 do 19.30). Dodatkowo w Pawilonie Południowym dostępne jest jedna kasa.
POLREGIO:
Na dworcu są zlokalizowane kasy POLREGIO (kasy 8-9). Dodatkowo w Pawilonie Południowym dostępne są trzy kasy biletowe. sprawdź godziny otwarcia
W kompleksie dworca Wrocław Główny dostępne są biletomaty (sprzedaż biletów IC, PR, KD).
Godziny otwarcia: codziennie w godz. 7.00-21.00
Usługi:
- Informacja o dworcu i usługach na nim dostępnych;
- Informacja o topografii miasta, komunikacji miejskiej, atrakcjach turystycznych;
- Pomoc w obsłudze urządzeń dostępnych na dworcu;
- Informacja o możliwości wynajęcia powierzchni na dworcu;
- Informacja o możliwości zorganizowania na dworcu wydarzenia, akcji marketingowej;
- Pomoc dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym usługa tłumacza języka migowego;
- Pomoc w zakresie zagubionego bagażu;
- Bookcrossing – książka w podróży;
- Przyjmowanie uwag, skarg i reklamacji.
Informacja Turystyczna (punkt informacji o atrakcjach turystycznych miasta i Dolnego Śląska). Czynna codziennie od 8 do 20. tel.: +48 519 509 337, e-mail:
Skrytki bagażowe zlokalizowane są w tunelu centralnym. Cena 15 lub 20zł.
Usługi: Apteka, gastronomia, kawiarnie, market, prasa i książki, lokale usługowe (m.in. kantor, informacja turystyczna), sześć bankomatów w hali głównej oraz dwa od ul. Suchej.
W budynku głównym przy klatce schodowej wschodniej i zachodniej (8 do 20) oraz w korytarzu za kasami biletowymi (całodobowa). W godzinach nocnych (od północy do 4 rano) czynne są toalety w Pawilonie Południowym (od strony ulicy Suchej). We wszystkich kompleksach znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych oraz przewijaki dla matki z dzieckiem. WC: Cennik: 4,00 zł.
Informacje dla osób z ograniczoną mobilnością
Zobacz jakie udogodnienia dla osób z ograniczoną mobilnością zapewniamy na naszym dworcu.
Dworzec Wrocław Główny (Bahnhof der Oberschlesischen und Breslau-Posen-Glogauer Eisenbahn) wybudowano w latach 1855-57 według projektu budowniczego królewskiego Wilhelma Grapowa w stylu gotyku Tudorów. Był to czwarty pod względem historycznym obiekt tego typu na terenie ówczesnego Breslau. Do budowy obiektu zużyto 6 774 000 cegieł pełnych, 94 000 cegły dziurawki, 120 000 cegły kształtówki, 124 600 stóp kubicznych wapna, 1100 ton cementu portlandzkiego, 425 ton gipsu, 2333 prętów kubicznych piasku murarskiego, a cała inwestycja kosztowała jak na tamte czasy astronomiczną sumę 449 000 talarów, nie licząc wyposażenia wnętrz w meble i oświetlenie, które kosztowało dalsze 26 400 talarów. Na przełomie XIX i XX wieku hala odpraw pociągów została przeniesiona z obecnego holu kasowego na nasyp kolejowy, gdzie pociągi są odprawiane po dzień dzisiejszy. Z kolei w drugiej połowie lata 30. przy dworcu zbudowano schrony.
Krokiem milowym w historii dworca Wrocław Główny była przebudowa z lat 2010-2012. Inwestycja objęła cały kompleks. Wygląd zmienił plac dworcowy, który stał się prawdziwym placem miejskim z zielonymi wyspami, uporządkowaną zielenią, deptakami, kolorowymi fontannami i nową mała architekturą. We wschodniej jego części zlokalizowano parking naziemny z postojem taksówek. Z kolei pod powierzchnią parking podziemny na 217 samochodów, do którego prowadzą dwa zjazdy od strony ulicy Piłsudskiego i Peronowej. Z parkingu podziemnego za pomocą wind i klatek schodowych dostaniemy się do budynku głównego i na plac dworcowy. W ramach inwestycji przebudowano budynek główny wraz z holem kasowym dostosowując go do współczesnych wymagań technicznych. Przy czym niezwykle istotne było zachowanie jego walorów historycznych i architektonicznych. Efekty przeprowadzonych podczas przebudowy prac konserwatorskich można podziwiać dziś w poddanych renowacji salach: Sesyjnej i Cesarskiej. „Nowy dworzec” stał się bardziej przyjazny dla podróżnych dzięki wykonaniu nowych klatek schodowych z windami, a także schodów ruchomych w holu dworca. W całkowicie nowy sposób zaaranżowano przestrzeni obsługi podróżnego. W zachodniej części holu kasowego znajdziemy informację turystyczną i dziewięć kas biletowych, InfoDworzec i poczekalnię. We wschodniej: informację kolejową, centra obsługi klienta.
Dużo zmian widocznych jest na peronach i w tunelach. W tych miejscach prace miały charakter odtworzeniowy (np. odrestaurowano stalowe elementy konstrukcyjne hal peronowych czy odtworzono świetliki) i odbywały się przy konsultacji z konserwatorem zabytków. Nowym elementem było powstanie fragmentu hali peronowej zadaszonej membraną pomiędzy dwoma historycznymi halami. Z punktu widzenia podróżnych największym atutem w tej części kompleksu dworcowego jest pojawienie się schodów ruchomych na perony od strony tunelu miejskiego, a także taśm bagażowych przy schodach prowadzących do tunelu centralnego na peron. Osoby niepełnosprawne mają możliwość dostania się na perony za pomocą nowych wind i specjalnej platformy przy peronie 5.
W ramach inwestycji zamontowano nowy system informacji głosowej oraz informacji dynamicznej dla podróżnych. Nowoczesny jest system monitoringu, który składa się z ponad 250 kamer obrotowych i stałych spiętych w nowoczesnym centrum nadzoru.
Po zakończeniu inwestycji, przebudowa kompleksu dworca Wrocław Główny otrzymała wiele prestiżowych nagród. Dworzec został nagrodzony Eurobuild Awards 2012 w kategorii RICS Regeneration Award za renowację obiektu zabytkowego. Z kolei w 2013 roku tym zajął 3. miejsce w plebiscycie Bryła Roku, a także otrzymał nagrodę za najlepszą modernizację obiektu historycznego w konkursie "Piękny Wrocław".
W wybranych miejscach na terenie dworca możliwość korzystania z bezpłatnej sieci Wi-Fi (nazwa sieci: _PKP_WIFI)