The scope of providing assistance to persons with reduced mobility at the station
PKP S.A. does not guarantee adaptation of the carrier's rolling stock to the needs of a person with reduced mobility. For this purpose, the interested passenger should report the need of travel assistance to the carrier a minimum of 48 hours before the planned trip, choosing one of the following ways:
- telephone the carrier's helpline,
- by electronic means to the e-mail address indicated by the carrier or via an application form (if the carrier provides the opportunity to be notified electronically).
Legal basis: Regulation No 1371/2007 of the European Parliament and Council of 23 October 2007 on rail passengers' rights and obligations.
A person with reduced mobility should arrive at the station within no less than 30 minutes before the planned departure of the train, in order to be able to safely reach the train.
The meeting place is the main hall of the station in the part marked with special information as a place of waiting for people with reduced mobility. The employees responsible for physical protection of the station assist a person with reduced mobility when moving around the station grounds, platforms, underground passages, footbridges and other communication routes where pedestrians are allowed to move (not only areas for official use) In the case of disembarking from the train, security staff wait for the passenger on the platform at which the train with the above-mentioned person stops.
Assistance of railway station security staff takes place from the passenger's waiting place to the train's door, or from the train’s door which is carrying the above-mentioned person to a marked place at the station or to the main exit from the station area. During the entry and exit to and from the train help and assistance is provided by the train’s crew.
Do you need help of the station staff? Search for the meeting point (after prior notification)
There is also a possibility to report the need of help only to move around the station by calling accordingly earlier to tel. 22 474 13 13 or by e-mail to:
A short film that explains how assistance at the station works.
List of stations where help is provided *:
- Białystok
- Bielsko-Biała Główna
- Brzeg
- Bydgoszcz Główna
- Ciechanów
- Częstochowa
- Częstochowa Stradom
- Działdowo
- Elbląg
- Ełk
- Gdańsk Główny
- Gdynia Główna
- Gliwice
- Głogów
- Gorzów Wielkopolski
- Iława Główna
- Inowrocław
- Jarosław - W związku z modernizacją peronów dostęp dla osób poruszających się za pośrednictwem wózków inwalidzkich nie jest możliwy, sugerujemy korzystanie z najbliższych obiektów, które posiadają stosowne udogodnienia tj.: Przeworsk i Radymno. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13
- Jelenia Góra
- Kalisz
- Katowice Na odcinku Katowice – Tarnowskie Góry, do/z przystanku Zastępczej Komunikacji Autobusowej, usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13
- Kielce Główne
- Kłodzko Główne
- Kołobrzeg
- Koszalin - Usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13.
- Kraków Główny
- Kutno
- Legnica
- Leszno
- Lublin Główny
- Lubliniec
- Łódź Kaliska - Usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13.
- Łódź Widzew
- Malbork
- Mińsk Mazowiecki - Usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13.
- Myszków
- Olsztyn Główny - Usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13.
- Opole Główne
- Ostrów Wielkopolski
- Piła Główna
- Piotrków Trybunalski
- Poznań Główny
- Przemyśl Główny
- Pszczyna
- Radom Główny
- Rybnik
- Rzeszów Główny - Usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13
- Siedlce
- Skarżysko-Kamienna
- Skierniewice - Usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13.
- Sławno
- Słupsk - Usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13.
- Sopot
- Sosnowiec Główny
- Stargard
- Szczecin Główny
- Świnoujście
- Tarnowskie Góry - Na odcinku Katowice – Tarnowskie Góry, do/z przystanku Zastępczej Komunikacji Autobusowej, usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13
- Tarnów
- Tczew
- Wałbrzych Miasto
- Warszawa Centralna
- Warszawa Gdańska
- Warszawa Śródmieście
- Warszawa Wileńska
- Warszawa Wschodnia
- Warszawa Zachodnia - W związku z modernizacją stacji PKP Warszawa Zachodnia usługa asysty jest czasowo zawieszona. Zachęcamy podróżnych do korzystania z najbliższego dworca Warszawa Centralna im. Stanisława Moniuszki. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13.
- Włocławek
- Wrocław Główny
- Zawiercie
-
Zielona Góra Główna
* - In the case of station renovation related to the necessity of its closure, the provision of assistance at the station may be suspended.